-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14120 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

شخصي مشمول بوده براي خريد خدمت سربازي مراجعه مي كند، به ايشان گفته مي شود، اگرهمسر داشته باشي ، مي شود با قيمت كمتري (نصف ) سربازي را خريد، ايشان همسر انتخاب مي كند،پس از گذشت يك ماه از عقد آن را به ثبت مي رساند، و سپس اقدام مي كند و معافي را مي گيرد، بعد ازمدتي به صورت عادي همسرش را طلاق مي دهد و بعد از گرفتن كارت معافيت مادرش را قاصدمي فرستد كه من تو را نمي خواهم ، دختر احساساتش جريحه دار شده خودش را آتش مي زند، كه به علت حاد بودن سوختگي فوت مي كند، آيا اين شخص براي اخذ كارت معافيت مرتكب فريب در ازدواج شده يا خير؟ و آيا براي عمل وي عنوان مجرمانه ديگري مي شود مطرح كرد و كار معافيت وي را ابطال كرد يا خير؟
طبق ماده 647 قانون مجازات اسلامي فريب در ازدواج در صورتي تحقق مي يابد كه يكي از زوجين قبل ازازدواج ديگري را به امور واهي و بدون واقعيت فريفته نمايد كه عقد بر مبناي آن امور واقع شود. و در موردازدواج اين شخص بايد از خانواده زوجه در اين باره تحقيق شود كه چنين مسأله اي بوده يا نه ؟ ولي صرف قصدزوج به اين كه بعدا زوجه را طلاق دهد سبب نمي شود كه مورد را از مصاديق اين ماده بدانيم يا اين كه لااقل مشكوك است و در مورد شك نمي توان قانون را درباره مجرم تفسير موسع نمود و كارت معافيت نيز با اين كه به صورت قانوني و طبق ضوابط صادر شده دليلي بر ابطال آن به نظر نمي رسد. ولي از نظر طلاق غير رسمي مشمول ماده 645 قانون مجازات اسلامي مي باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.